SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki konsept. Fakat bu iki konsept konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri dâhilin kritik olan bu iki konsept, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman daha açhava ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çtuzakışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı konulemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da epey önemlidir. Ayrıca SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çtuzakışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM makul bir bütçe dâhilin verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları makul anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek dâhilin yapılan çtuzakışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı bir zaman daha açhava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO dâhilin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi dâhilin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama konseptı arasındaki bir gayrı önemli nüans da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları başüstüneğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu perese değişikdır. SEO çtuzakışmaları daha katıksız icraatı kapsar ve sitenize daha örgensel bir yoğunluk akışı sağlamlar.
Bu iki konsept, dâhilerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise garaz daha ticari başüstüneğu dâhilin dâhilerikler SEO çtuzakışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu düşünmek bileğildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha kazançlı evet da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden bile faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.
İlk yorum yapan siz olun