Kişinin yasevimliığı toplum ortamında değeri olan , kudret, hâl ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belirli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değalışverişme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kadar eğitimin bir çok tanımı kuruluşlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin ammaçlarına makul ) değalışverişme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis nazaran;
· Eğitim bilimi bir vetiretir.
· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde değalışveriştirilmesi ammaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değalışverişme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç ana öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi ammaçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı tam kültürler bâtınin bire birdır. Amaçların içeriği ve öğrenme bâtınin kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran değalışverişebilir, ancak sürecin doğkakımı değalışverişmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birgani filozof ve eğitimci, eğitimin ne olduğuna değgin farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen standart tanımı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değalışverişikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın ortamında eğitime değgin temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değalışverişikliği” ve “müddetç” kadar kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim bilimi, insanoğlu bâtınin dirim boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere makul olabileceği kadar istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin alışverişletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kadar vürutigüzel de olur. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, eğitim merkezleri kadar mekânlarda maruz eğitim formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır eğitim ise informal eğitidir. Yani eğitim sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim yetişmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belirli bir maksat ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci idari bir kadro ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise spontane vüruten plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir mekanizma olarak ele aldatmaındığında ise eğitim sisteminin üç ana ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Eşme; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel kadar fiziki unsurlardır. Süreç; okul ortamında gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, bitirme, imtihan sonuçları kadar matlup davranış değalışverişiklikleridir.
İlk yorum yapan siz olun